Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vzdělávání dětí se zrakovým postižením se zaměřením na hudební výchovu
Andrýsková, Petra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tématem této bakalářské práce je vzdělávání dětí se zrakovým postižením se zaměřením na hudební výchovu. Cílem práce je zmapovat současnou situaci vzdělávání zrakově postižených s důrazem na výuku hudby. Současná situace pak bude v práci porovnána s postupy, které byly při vzdělávání zrakově postižených dětí používány v minulosti. V teoretické části je nastíněna problematika vzdělávání žáka se zrakovým postižením, kde bylo čerpáno z přiložené literatury a vybraných odborných pramenů. Tato část se mimo jiné věnuje typům škol pro zrakově postižené, metodám výuky, ale také stručné etiologii zrakových vad a v neposlední řadě uplatnění zrakově postiženého člověka v oblasti hudby. Druhá (empirická část) práce je opřena o výzkum, který byl proveden na základě dotazníkového šetření a doplněn rozhovory. Výzkum byl vykonán ve školách, které se na vzdělávání zrakově postižených žáků specializují a kde pedagogové kladou důraz na hudební výchovu. Výzkumným cílem bylo zmapovat situaci týkající se vhodnosti metod při vzdělávání zrakově postižených a dále zjistit stav dostupnosti speciálních materiálů a pomůcek, které jsou využívány při studiu/výuce hudebně teoretických i hudebně-praktických oborů. Klíčová slova: zrakově postižené dítě, hudební výchova, Základní umělecká škola, konzervatoř, metody vzdělávání,...
Vývoj plavecké výuky plaveckým způsobem kraul u dítěte s diagnózou albinismus, nystagmus, astigmatismus a krátkozrakost
Sidorová, Veronika ; Kovařovic, Karel (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název bakalářské práce: Vývoj plavecké výuky plaveckým způsobem kraul u dítěte s diagnózou albinismus, nystagmus, astigmatismus a krátkozrakost Zpracovala: Veronika Sidorová Vedoucí práce: PaedDr. Karel Kovařovic Cíle práce: Cílem práce je zmapovat vývoj plavecké výuky probanda A. K. a technické zvládnutí plaveckého způsobu kraul tak, aby výsledkem byla změna jeho statusu z neplavce na plavce. Metodika práce: Objektem případové studie v mé práci bude dvanáctiletý žák, u kterého je diagnostikován albinismus, nystagmus, astigmatismus a krátkozrakost. Podle Vyhlášky MŠMT č. 75/2005 Sb. § 11., žák nesplňuje požadavky těžkého postižení. Při výuce plaveckého způsobu kraul budu zjišťovat: zvládnutí základních plaveckých dovedností a prostorovou orientační schopnost; schopnost naučit se základní techniku plaveckého způsobu kraul; plavecký výkon při výuce na 100 m kraul za určitý čas; ∑ výsledky zpracuji graficky do 16 tabulek po každém týdnu od října do ledna; ∑ tabulky budou rozdělené na 5 částí (cvičení, pomůcky, délku odplavaných metrů za trénink - 45 minut, chyby, korekce chyb s cvičeními na odstranění těchto chyb); hodnotit plavecké dovednosti budu pomocí škál hodnocení od 1 do 5 (1=nejlepší,5= nejhorší výsledek) a pomocí bodů (od 1. - 3.) Výsledky práce: Na základě obsahu jednotlivých výukových hodin...
Vývoj plavecké výuky plaveckým způsobem kraul u dítěte s diagnózou albinismus, nystagmus, astigmatismus a krátkozrakost
Sidorová, Veronika ; Kovařovic, Karel (vedoucí práce) ; Břečková, Gabriela (oponent)
Název bakalářské práce: Vývoj plavecké výuky plaveckým způsobem kraul u dítěte s diagnózou albinismus, nystagmus, astigmatismus a krátkozrakost Zpracovala: Veronika Sidorová Vedoucí práce: PaedDr. Karel Kovařovic Cíle práce: Cílem práce je naučit probanda A. K. technické zvládnutí plaveckého způsobu kraul tak, aby výsledkem byla změna jeho statusu z neplavce na plavce. Metodika práce: Objektem případové studie v mé práci bude dvanáctiletý žák, u kterého je diagnostikován albinismus, nystagmus, astigmatismus a krátkozrakost. Podle vyhlášky 75 /2005 Sb., žák nesplňuje požadavky těžkého postižení. Při výcviku plaveckého způsobu kraul budu zjišťovat:  zvládnutí základních plaveckých dovedností a prostorovou orientační schopnost;  schopnost naučit se základní techniku plaveckého způsobu kraul;  sportovní výkon při výcviku na 200 m kraul za určitý čas;  výsledky zpracuji graficky do 16 tabulek po každém týdnu od října do ledna;  tabulky budou rozdělené na 5 částí, každá část bude obsahovat daná cvičení, pomůcky, délku odplavaných metrů za trénink (45 minut), chyby, korekce chyb a cvičení na odstranění těchto chyb. Výsledky práce: Na základě intenzivních tréninků a výzkumných tabulek jsem dosáhla zjištění, že proband A. K., který na začátku výzkumné části nedisponoval plaveckými dovednostmi, uplaval...
Vzdělávání dětí se zrakovým postižením se zaměřením na hudební výchovu
Andrýsková, Petra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tématem této bakalářské práce je vzdělávání dětí se zrakovým postižením se zaměřením na hudební výchovu. Cílem práce je zmapovat současnou situaci vzdělávání zrakově postižených s důrazem na výuku hudby. Současná situace pak bude v práci porovnána s postupy, které byly při vzdělávání zrakově postižených dětí používány v minulosti. V teoretické části je nastíněna problematika vzdělávání žáka se zrakovým postižením, kde bylo čerpáno z přiložené literatury a vybraných odborných pramenů. Tato část se mimo jiné věnuje typům škol pro zrakově postižené, metodám výuky, ale také stručné etiologii zrakových vad a v neposlední řadě uplatnění zrakově postiženého člověka v oblasti hudby. Druhá (empirická část) práce je opřena o výzkum, který byl proveden na základě dotazníkového šetření a doplněn rozhovory. Výzkum byl vykonán ve školách, které se na vzdělávání zrakově postižených žáků specializují a kde pedagogové kladou důraz na hudební výchovu. Výzkumným cílem bylo zmapovat situaci týkající se vhodnosti metod při vzdělávání zrakově postižených a dále zjistit stav dostupnosti speciálních materiálů a pomůcek, které jsou využívány při studiu/výuce hudebně teoretických i hudebně-praktických oborů. Klíčová slova: zrakově postižené dítě, hudební výchova, Základní umělecká škola, konzervatoř, metody vzdělávání,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.